Le stronzate di Pulcinella

i nonni napoletani e le loro filastrocche scherzose -ricordi napoletani)

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 13/6/2013, 10:15
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,109

Status:


filastrocca
Quanta acqua č passata sotto i ponti, eppure mi sembra ieri. Ne sento ancora il profumo acrodolce dei ricordi giovanili come di quelli della mia infanzia. Mi pare ancora si sentire mia nonna che per intrattenermi mi raccontava "o cunte":"«Ce steve 'na vota 'nu viecchie, e 'na vecchia stevene e casa areto a 'nu specchio,stevene e casa areto a 'nu monte..Statte zitte che mň tu conte.E tu conte dint' 'a tiana,
mammeta e patete i ruffiani. A cavalcioni sulle ginocchio del nonno facevo "Sega, sega mastu Ciccio,na pančlla e nu sacěccio; ‘a pančlla nce ‘a mangiŕmmo e ‘o sacěccio nce ‘o stipŕmmo"Se ci scappava una scorreggina ecco il "Fieto, fietillo,chi l’ha fatto ‘o peretillo?'o peretillo č gghiuto all’uňrto,e chi fete ‘e cane muňrto ?Se poi il tempo era incerto ecco:"Chiňve e ghičsce ‘o sole,tutte ‘e vecchie fanno ammore;fanno ammore cu ‘a tiŕna,tutte ‘e vecchie ’ ruffiŕne;fanno ammore ‘inte ‘o ciardino,tutte ‘e vecchie malandrěne.
Quando ci volevano addormentare efficace era :" fa la nonna e fa la nunnarčlla,ca ‘o lupo s’ha mangiato ‘a pecurella.E pecurella mia comme farraje,quanno mocca a lu lupo te truvarraje?E pecurella mia comme faciste,quanno mmocca a lu lupo te truvaste?E pecurella mia comme campaste,quanno mmocca a lu lupo te truvaste ?Oppure:"Suonno, suonno, vieni ca t’aspetto,come Maria aspettava San Giuseppe;a San Giuseppe mmio, lo vecchiotto,porta lo suonno sotto a lo cappotto;a San Giuseppe mmio, lo vecchiarello,
porta lo suonno sotto a lo mantiello.









Edited by Pulcinella291 - 10/11/2018, 18:55
 
Web  Top
icon12  view post Posted on 7/3/2023, 17:45
Avatar

Sr. member

Group:
Member
Posts:
360
Location:
Globo terrestre

Status:


Le stavo cercando, per declamarle a mio nipote. In veritŕ non me le ricordavo bene, quando mi sono imbattuta nel forum. Non ti scappa proprio niente! Grazie per aver risvegliato queste reminiscenze dell'infanzia <3 <3 <3
 
Top
view post Posted on 7/3/2023, 17:51
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,109

Status:


Grazie a te che sei andata a scovarle. io manco ricordavo di averle postate.
 
Web  Top
view post Posted on 9/3/2023, 12:03
Avatar

Sr. member

Group:
Member
Posts:
360
Location:
Globo terrestre

Status:


'O sasiccio ngo stipamme, nco stipamme pe' santa Lucia, vocola vocola, nennella mia! Ecco, finiva cosě!
 
Top
view post Posted on 12/3/2023, 13:20
Avatar

Sr. member

Group:
Member
Posts:
360
Location:
Globo terrestre

Status:


E questa te la sei scordata.
Ccá mmiezo nce steva na funtanella, nce jevene a bevere 'e paparelle (scuoti il pollice) chiste acchiappave, (scuoti l'indice) chieste e spennave, (scuoti il medio) chiste e cucinave, (scuoti l'anulare) chiste s'č mangiave (scuoti il mignolo) e chistu povero peccerillo nun avette nu schezzillo!
:ciao:
 
Top
4 replies since 13/6/2013, 10:15   2049 views
  Share