Le stronzate di Pulcinella

'A zarellara, 'o solachianiello e gli altri

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 20/2/2023, 15:30
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


La città di Napoli conta piu' di cento vicoli la cui vita è stata fonte di ispirazione per artisti, poeti e parolieri, vicoli quasi sempre uguali , fatti di bassi , di panni stesi da balcone a balcone, di piccole attività lavorative piu' o meno lecite.
Qui gravita una realtà antropologica estremamente particolare, complessa, caratteristica e variegata, che si rende artefice di una sorta di messa in scena perenne, la quale oscilla tra la commedia e la tragedia.
Noi, qui, racconteremo una giornata di questo micromondo .
Siamo agli inizi degli anno '50, quindi quasi nell'immediato dopoguerra.
E' una giornata di primavera ed il vicolo si sta svegliando.
Mast'Aniello è il primo a tirare fuori dal suo basso "il bancariello da ciabattino(solachianiello). Per far capire in modo chiaro e immediato a chi napoletano non è o ai giovani che non hanno vissuto quel periodo ricorro a questa foto rubata dal web

cazolaio_0


Mast'Aniello è uno strano personaggio che si eleva non poco dalla massa per una cultura grossolana della quale, pero', non si compiace, per questo è ben amato e stimato da tutti In altre parole non se spara 'e pose. Autodidatta, ha imparato a leggere e a scrivere grazie ad un vecchio insegnante suo cliente , che in eredità gli ha lasciato molti libri . Non è sposato e a chi gle ne i chiede il motivo è solito rispondere con un sorriso ironico :" Mi spiace ma io nun so ancora pronto!"
Mast'Aniello conoscendo la smorfia a memoria , fornisce anche consigli o suggerendo i numeri da giocare al lotto a seguito si sogni piu' o meno strani. Chi si rivolge a lui , sa bene che non promette vincite e non pretende niente in cambio. Chi vuole, non è obbligatoria, puo' effettuare un'offerta di poche lire da mettere in un barattolo che ha sul bancariello. Tutti sanno che quei soldini andranno, ogni sabato, al monaco questuante.

Il secondo personaggio che apre il suo "vascio" e la sua attività è donna Cuncetta 'a zerellara . Ed anche qui ricorriamo ad una foto :

download_33


Il suo commercio prevede la vendita di “qualsiasi cosa”, dalle caramelle ai giocattoli, le oramai famose "gomme masticanti", eredità americana, nastri, stringhe, spilli, bottoni insieme di accessori che in dialetto prendono il nome di zagarelle.
Di nascosto vende anche sigarette americane che gli procura tale don Ciccio Caputo, una via di mezzo tra un guappo ed un contrabbandiere. Ma di questo avremo modo di parlare piu' avanti.
Donna Cuncetta, nata nell'ultimo decennio del 1800 è sposata con Carmeniello 'o fascista, un omaccione grande e grosso , nostalgico non del ventennio, ma solo del Duce .
Hanno un figlio che appena tornato dalla prigionia, si trasferi' negli Stati Uniti, con la vaga promessa che prima o poi avrebbe chiamato anche i genitori.
Donna Cuncetta ha, quello che lei chiama l'esercizio, quasi attiguo al vascio di Mast'Aniello . Il ciabattino, , vede 'a zarellara in difficoltà a tirare fuori la sua bancarella e come al solito:


Mast'Aniello: donna Cunce' aspettate vi do' 'na mano (si alza ed aiuta)

<b>Concetta:" grazie , mast'Anie' 'a maronna v'o' renne. C'aggia fa? Quello se la dorme beatamente.

'Aniello: e lasciatelo durmi'

Concetta: m'avite credere, stanotte è stato tremendo, ma dico a vuie n'ira 'e Dio. Tenite presente 'a tofa quanno parte 'o pustale Napoli Palermo? Accussi!

Aniello: ha russato parecchio?

Concetta: p'a recchia, p''o naso , a vocca: 'na sorchiatura continua. L'aggio dato vuttate, cauce , niente ! Se sta zitto pe nu mumento poi ronfa n'ata vota. Ah! mo' me scurdavo , stanotta c'è stata pure una variazione :sorchiatura con fischio finale.
Mast'Anie' , vulite 'na tazzulella 'e cafè, l'aggio fatto mo' mo'.

Aniello: no no, grazie, me l'aggio pigliato poco fa 'o bar .

Concetta: si sono visti Giulietta e Romeo?

Aniello: lei non si è affacciata ancora, questo è sicuro, lui non si è ancora visto. Il marito sarà sceso , questa settimana, all'Italsider fa il turno di mattino.

Concetta.:pover'ommo, me fa 'na pena che non vi dico. Si accide 'e fatica , pe nun le fa manca' niente e lei.....

Aniello:(facendo il segno delle corna) 'o fa' mangià 'e doie

Concetta: dichìio e tanta femmene che nce stanno a Napoli , tu te la vai a prendere del Nord Italia?

Aniello: donna Cunce', o del Nord o della bassa Italia è a stessa cosa . Quanno a femmena vo' filà, fila 'o spruoccolo.

Cuncetta; chesto è 'o vero , ma quelle ha un'altra mentalità, e po' che nomme tene:Loffelia

Aniello: (accennado ad un sorriso) Ofelia , donna Cunce', Ofelia

Cuncetta: va bbuo', io nun 'a saccio chiamma', ma comme è sbarcata cca?

Aniello:' o fatto è luongo, donna Cunce'.la colpa o il merito fu di Mussolini che, dopo la bonifica delle Paludi, nel 1939 assegno' quelle terre ai coloni del Veneto. Ofelia è la figlia di uno di quei contadini. Ma se chiedete a 'o marito vuosto, lui ne sa certamente piu' di me.

Cuncetta: e pecchè me dicite chesto? Che ne sape isse? Io ce l'aggio ditte,è meglio che nun le da' cunfernza che io le spacco 'na seggia inte 'e rine! Se crede che io nun me ne accorgo, appena Loffelia, passa di qua , isse tutto si alliscia, e tene mente sott'uocchie e fa 'o cuollo luongo

Aniello: ma no, donna Cunce', vi sbagliate , Carmeniello è nu buon'ommo. Io dicevo che vi puo' spiegare meglio 'o fatto della Bonifica delle paludi. Non mi pare il caso di essere gelosa.

Cuncetta: Mast'Anie' 'a furastera tene 'na faccia 'e cuorno, o sape che vuie guardate pircio' quanno cammina move chillu culo 'e nutriccia a cca' e a lla'! Si a guardate vuie e va bbuo', site zetiello, ma isse no! Carmeniello have na seggia 'ncapa


Ma ecco che esce Carmeniell



Carmeniello: Buongiorno Mast'Anie', che sta dicenne chesta ? l'ho sentita fa 'o nomme mio!

Aniello: niente , niente , stava dicendo che stanotte ha dormito poco!

Carmeniello: Essa? I ta vede' io. Questa donna, caro Mast'Aniello , inte 'o lietto è nu terramoto, se gira, se vota , mena cauce, nun me fa chiudere n'uocchio!

Aniello: e che vi devo dire, sono gli inconvenienti d'o matrimmonio, io so cunvinto che la coppia migliore sia 'o marito muto e 'a mugliera sorda

Carmeniello (alla moglie)Va fa nu poco 'e cafe'

Cuncetta: io mo'' l'aggio fatto , sta 'ncopp'a cucina.

Carmeniello: S'è fatte fridde e gnessato , l'aggio pruvato e faceva schifo

Cuncetta: e jamme a fa 'o cafe'! Don Carmeniello si sveglia a ora d' e signure e trova o cafe' fridde. (si allontana)

Carmeniello:(avvicinando la sedia)Mast'Anie' s'è visto nisciuno?

Aniello(fingendo di non capire) e passate Rafele 'o scupatore, Giginiello 'o giurnalaro

Carmeniello : Pascale 'o chiappacane, Mast'anie' io mi riferisco a furastera, è scesa , si è affacciata?

Aniello. no no, mi pare di no! (poi tra se') Cca facimme 'o sorece d' 'o spezziale, alliccamme 'a fora à vetrina.

Carmeniello: manco 'o càne 'e l'urtolàno si è visto?

Aniello: scusate , Carmenie' chi sarebbe stu cane 'e l'urtulano?

Carmeniello :chillu farenella 'e don Ciccio pasticciio

Aniello: zitto, se non sbaglio sta arrivando


E veniamo a don Ciccio Caputo. Un personaggio losco, venale ed equivoco, In tempo di guerra, dedito al lenocinio ed ora sfruttando l' amicizia o la connivenza di qualche autorità americana del Comando forze navali alleate del Sud Europa - NAVSOUTH di Napoli, si è dedicato al contrabbando di sigarette americane Diciamo che Don Ciccio è l'antesignano, il precursore dei contrabbandieri che inonderanno di sigarette l'intera Campania negli 60/70.
Don Ciccio , ha un vasto giro di venditori e venditrici tra cui Donna Concetta .
Ora mi sembra doveroso chiarire al lettore che ,mentre Carmeniello e Mast'Aniello con la Ofelia fanno 'e surece d' 'o spezziale, alliccane 'a fora à vetrina., Don Ciccio, invece, è 'o sorece che allicca inte 'o negozio d' 'o spezziale, La voce di popolo , infatti, lo ha decretato amante ufficiale della tanto agognata Ofelia.
Continua



Edited by Pulcinella291 - 20/2/2023, 18:20
 
Web  Top
view post Posted on 24/2/2023, 14:27
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


Carmeniello: pare che va zuoppo?

Aniello: è o vero!

Carmeniello:Mast'Anie', io me ne trase dinte, nun mo fide manco d'o vede'!
(entra in casa)

Ciccio : buongiorno Mast'Anie'(seppure claudicante, continua a girare su se stesso, con una camminata sguaiata ed un incedere arrogante e tronfio , senza mai guardare Aniello. Pur non essendo guappo, quando parla usa il lessico gergale proprio dei vecchi malavitosi.)

Aniello: salute a voi, don Ci'

Ciccio: eppure sapite che vi dico? Che secondo me 'Carmenleillo 'o fascista nun me po' vede'! Appena arrivo io, isse se ne va! Nun dico che s'adda sberrettà
(togliersi il berretto) ma almeno 'o buongiorno.

Aniello: ma no, che dite? Lo ha appena chiamato la moglie perchè era pronto il caffe'.

Ciccio: 'o vulite giustificà? Sanghe d' a culonna ! Ogni vota che vengo lui se ve piglià 'o cafe'??
(esce donna Cuncetta)

Concetta: Don Ci' buongiorno

Ciccio: buongiorno , donna Cunce' , si parlava d' o marito vuosto

Concetta: sta nervuso, don Ci', dice che stanotte nun ha dormito, e che stavate dicenne?

Ciccio : che secondo me ce l'have cu mmico! Appena mi vede arrivare, lui se ne va. Facitencelle capi' che mo' nun tene cchiu' a cammisa nera.


Aniello: (per cambiare discorso) Don Ci', mi sbaglio o ve fa male 'o pede?

Ciccio: si! Aiere me so accattate stu scarpino all'ingrese, e 'a scarpa destra me fa male, me va nu poco stretta. (mentre parla continua a guardare la finestra di Ofelia)

Concetta: (tra se') frije 'o pesce e guarda 'a gatta

Aniello: levataville, assateme vede'! (Don Ciccio esegue)
E si si! Questa è un 42 , qua ci vuole un 44

Ciccio : chest'è bella , io aggio sempe purtato 'o 42

Aniello: io parlavo della forma che bisogna incastrarci dentro, pe cercà e allargà nu poco a scarpa, capite?

Ciccio: e va bbuo', poi ve la mando. Piuttosto di qualità comme vi sembra sta scarpa?

Aniello: bella, bella assaie, è uno scarpino trifolato, frastagliato e difforme , con un certa eleganza per il bordo regolare e non, una scarpa di classe

Ciccio: bene! Io chesto vulevo sape', poi vi mando il ragazzo , accussi' me l'allargate. (poi a donna Cuncetta) . Donna Cunce' a vuie vi devo mandare sigarette?

Concetta: Don Ci' , ne tengo ancora una stecca, qua 'a gente fuma Alfa e nazionali, ' mmericane costano assaje. Vi devo ancora pagare le 5 stecche di questa settimana.

Ciccio: vuie site a padrona, per dimostrare il rispetto che tengo p' 'a perzona vosta ve ne mando 5 stecche: una di camel, due di cessoefiet e due di pallmman , la settimana che viene facimme uno cunto.

Concetta: 'e va bbuo', facite comme vulite!


Ciccio (avvicinandosi ad Aniello) 'a furastera s'è vista?

Aniello: in verità, nun ci ho fatto caso, sto vattenne sta sola a stamattina e non si vuole ammollare.


Al banco del ciabattino si avvicina Luciella , da pochi mesi orfana di padre e prima di 5 figli

Luciella: Buongiorno a tutti. Mast'Aniè , site libero? Vulesse nu cunsiglio!

Aniello: certamente, assittate cca:

cazolaio_1



Ciccio
(si avvicina e mostra un certo interesse) Chi è sta bella guagliona , chi è?

Concetta: Don Ci' venite a cca , devono risciogliere nu suonno.
(Don Ciccio si avvicina e parlano sottovoce)

Aniello: dimmi tutto Lucie'

Luciella: mast'Anie', m'aggio sunnato n'ata vota a papa'. Stavota nun steve malato, era tutto vestuto di bianco e me ditte:"Lucie', comportati bene, 'a gente è malamente , ma ve dico a vuie chiaro chiaro, tanto che me so mise paura e me so scetata.

Aniello:dunque, visto che te lo sogni spisse, significa che hai bisogno ancor di protezione quindi cca ci vuole un 89, poi ti da' il consiglio e ci vuole un 65, mo' se ci vuoi mettere il 48 'o muorto cha parla, ce lo metti, si no ti giochi l'ambo. Speramme che stavolta sia la volta buona, che t'aggio dicere!

luciella: grazie assaje mast'Anie', quella è mamma'che dice che dobbiamo giocare , pecchè papa' prima o poi n'ce porta fortuna.
A cinche lire da mettere inte 'a buatta nun a tengo, aggiatece pacienza.

Aniello: ma figurate, vattenne cu 'a maronna .
(la ragazza se ne va salutando gli astanti)

Don Ciccio: mast'Anie',onna Cuncetta, mi ha spiegato tutto, se posso essere utile io pe sta guagliona, fatemi sapere; Bona jurnata. (si allontana)

Concetta : se se , so io comme stu signore po' essere utile....nun 'o date retta Mast'Anie'

Aniello : ma figurateve , comme si non sapessimo 'o mestiere ca faceva. Mo' se ve da' le arie di ommo positivo, con lo scarpino ingrese

Concetta: a proposito ,a che tenevano sti scarpe e chiste ? Ca vuie avite tante parole che io nun aggio capito niente


Aniello (accennando ad un sorriso) Non avevano niente di speciale. Donna Cunce' , dovete sapere che l'uomo presuntuoso, fanateco, pure si nun capisce quello che uno gli dice , non ti dice, "scusate che vulite dicere? Io non ho capito, per non mostrare la sua gnuranza , capite? Voi per esempio , non avete capito e avete chiesto, lui no!

Concetta: Nun aggio capite

Aniello: tutte quelle parole che ho detto non hanno nessun senso, in poche parole nun significano niente. Don Ciccio, pur non avendo capito niente, crede che io vantavo il suo acquisto. E parlanne tra nuie, cara donna Cuncetta , 'e scarpe facevano pure schifo!


Concetta: (ride di gusto, esce Carmeniello, si siede mostrando un pedalino visbilmente bucato) Carmenie'e tu tiene nu cazettino frastagliato, e t'esce a fora 'o ditone trifolato , disturbato e scustumato

Carmeniello: ma che staje dicenne? famme capi'!

Concetta (ridendo) Mast'Anie' , chiste vo' sape' , quindi...

Aniello: nun è presuntuoso

Carmeniello: e chi ve capisce,! Se n'è ghiuto chella scarda 'e ruagno?


Si avvicina Enricuccio il postino: don Carmenie' la solita letterina d' America, favorite.
Carmeniello: e la dai a me? Dalla direttamente a Mast'Aniello che ce la legge, o ssaje che nuie simme nalfabetico
(il Postino esegue e saluta )

Aniello: (smette di lavorare ed apre la lettera) Azz, stavolta Gennarino ha scritto a ciampa 'e gallina, qua bisogna decifrare

Concetta : e jamme che a vuie nun manca

Aniello: speriamo che riesco . Dunque " cara Matre , caro Patro , caro mast'Aniello che legge, songo sempo io, il vostro Gennarino che vi scrivo dall'America

Cuncetta: e comme è priciso 'o figlio mio

Aniello:comme state ? State buone? Io sto buono e a giobba [lavoro, job] va buono! Vuie me dicite sempe statte accorto, statte accorto , e aveta ragiona, a Napule nce stanno 'e fetiente, ma cca all'America, tra seceliani, calavrise e napulitane nce sta ' scumma , 'a munnezza d' a ggente. Ma io me faccio e fatte mie, vuie nun ve preoccupate di me. 'O boss del ristoranto dove fatico me vo' bene , ed è uno che a Bruclino se fa rispettare.

Carmeniello: chsite saraà cchiu' fetente e ll'ate

Aniello (continua a leggere) Io mo' già saccio , pateme don Carmeniello , avrà detto "chiste è cchiu fetente e ll' ate. Azz Carmenie' , Gennarino ve cunosce a perfezione

Concetta: talo patro, talo figlio

Aniello: a me pure mi viene 'o dubbio, pecchè spisso inte 'o ristorante si aunisce 'na bella chiorma 'e genta , che è meglio ca me stongo zitto, come cosi' spero di voi. Ma a me nun me mporta, io fatico e vengo pavato tutte le settimane , me faccio e fatte mie cosi' spero di voi! Ma quanno sono vere le mie popille dell’occhie, appena faccio 'na cosa e sorde vi manno 'o biglietto di prima classe e ve ne venite qua! Ve l'ho promesso e lo faccio, pecchè meglio a sapere che siete morti per sempre che farvi una azione di questa, ogni promessa 'è debito!


Concetta: ratta, Carmenie', ra'

Prima di salutarvi , vi diche che mi sono fatto la gerla, mi paro 'na bona figliola, figlia di un irlandese, pe mmo' stamme sperimentanno 'e carettere, se sono fiori di primmavera , fioriranno, ca si no , 'a cagnammo. Qua si fa accussi', doppo sperimentato se no laike , se dice : siente tu non mi laike e se cagna a gerla.
Vi saluto con questo cuore e con una forte abbracciata a voi e pure a Mast'Aniello che tnene 'a pacienza di leggere.
P.S.vi lego i soliti 20 dollari ed un dollaro a Mast'aniello che tiene la pacienza di leggere
Continua
 
Web  Top
view post Posted on 3/3/2023, 12:39
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


Concetta: Mo' s'avesse risponnere!

Aniello: certamente, cchiu' tardi pero', ora tengo a martellà sta chiantella che nonostante l'aggia mise due giorni a bagno inte all'acqua , nun se vo' ammurbidi!

Carmeniello: mast'Anie', facitece assettà 'ncoppa a mia moglie quella subito l'ammorbidisce

Concetta (di rimando) fanc'assettà a soreta

Si avvicina l'anziano dottor Raimondo Varriale, il medico curante non solo del vicolo, ma quasi dell'intero quartiere. Conosce tutti ed è riconosciuto come un bravo medico. Anche se è abbastanza avanti negli anni, non ha mai guidato un' auto e le viste le fa sempre a piedi. Ha una certa fretta

Concetta: weee dutto', buongiorno , addo' jate accussi' 'e corza?

dottore: Buongiorno a tutti , devo fare una visita 'nel palazzo 'e rimpetto, appena finicco mi fermo

Concetta : ma fosse 'a furastera che dovete visitare?

Dottore : Cunce' e tu comm'o saje?

Concetta : qua 'a mattina aspettamme tutti 'o risveglio, ma oggi niente, è 'o ve' Carmenie'

Carmeniello: Cunce' tu tiene 'a capa fresca

Dottore: ho trovato nella buca delle lettere nu biglietto del marito , ha un po' di febbre e male 'e gola, niente di particolare

Cuncetta: e se capisce . ma con la gola s'adda sta accorta , le sarrà juta quaccosa stuorto


Dottore (che non ha capito l'allusione) no no, sarrà freddezza. Statevi bene ci vediamo fra poco.

Concetta : Mast'Anie', fermate nu mumento 'e lavori (Aniello si ferma) Avite sentuto 'o duttore?

Aniello: in verità no, stavo martellanne sta chiantella

Concetta: la signora Loffelia nun sta bene

Aniello: (continuando a martellare) e mi dispiace

Concetta: quella percio' non si è vista stamattina, non si è affacciata .... ma non vi preoccupate , niente di grave , tene sulo nu poco 'e male 'e gola, quella esce sempe tutta scollazzata e piglia fridde

Aniello: donna Cunce'mi preoccupo sulo 'e sta chiantella che è cchiu' tosta d'o mmarmo!

Carmeniello: e allora è tosta comme a mia moglie, mast'Anie', nun 'a data retta , vattite 'a sola


Concetta: (Al marito )Rafanie', fatte accatta’ a chi nun te sape (è un’espressione tipicamente partenopea che significa letteralmente “Fatti comprare da chi non ti conosce”.) Mast'Anie', mariteme fa comme 'o serpe : damme addo' vuo', ma nun me da' 'ncapa.

Carmeniello: Mast'Anie', Chi vò' 'mparare bona la mugliera , 'na mazziata 'a matina e n'ata 'a sera. Io aggio sbagliato proprio tutto

Concetta: e già, io po' me facevo mazzia' a isse


Aniello:(accennando ad un sorriso) donna Cunce', Carmeniello scherza, quello ve vo' nu bene 'e pazzo


Carmeniello: mast'Anie', nun ve spusate, state a senti' a me

Aniello: pe mo', nun ce penso, justo justo riesco a campa' io, figurammece

Riecco il dottore

Carmeniello: we dutto', avite fatte ampressa?

Cuncetta: dutto', se mio marito faceva o duttore se ne scenneva e tre

Dottore
: (taglia corto) niente di che, solo un po' di mal di gola. Cunce' che sigarette tieni?

Cuncetta: dutto' m'è rimasto sulo na stecca 'e camel

Dottore: sempe 'o stesso prezzo?

Cuncetta: sempe!

Dottore :Dammella sta stecca va!

Concetta: ' e cliente avessere essre tutti comme a vuie (
va dentro porta le sigarette e viene pagata)

Dottore: Mast'Anie', o meglio si tu, che non fumi

Aniello: dutto', nce mancasse sulo 'o fummo, io gia' respiro sta colla tutti i giorni

Dottore: Bravo , sei un saggio! Io dovrei smettere, ma po' saje che dico è l'unico vizio che m'è rimasto, si me levo pure chiste....
Io ai miei clienti dico di non fumare e 'o dico cu 'a sigaretta mmocca. In poche parole faccio comme 'o prevete :"fa' chelle ca te dico e nun fa chelle ca faccio!
Bona Jurnata a tutti. (tutti rispondo al saluto)

Continua
 
Web  Top
view post Posted on 6/3/2023, 11:55
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


Concetta:ecco qua, Loffelia sta malata e mo' comme se fa Carmenie'?

Carmeniello: e 'o vuo' sape' a me? Dumanda a Mast'Aniello

Concetta io 'o dumanda a te, pecchè si tu che appena e vide faje ll'uocchio 'e pesce scaurato

Carmeniello: io faccio ll'uocchie 'e pesce scaurato? Mast'Anie' vuie a sentite?
(Aniello continua a battere la suola ma Carmeniello incalza alzando la voce) MAST'ANIE' Avite 'ntiso? Have ragione mia moglie?

Aniello (che non ha seguito la discussione) si si !

Cuncetta : 'e visto? 'O dice pure Mast'Aniello.

Carmeniello: chille sta faticanne , non t'e manco sentuto


Concetta (incalza alzando la voce) MAST'ANIE', vuie che pensate d'a furastera?

Aniello(sempre piu' infastidito) che è giovane e tene nu grande avvenire dietro le spalle (nessuno dei coniugi raccoglie la battuta e continuando a lavorare quella maledetta suola) Ma forse pure annanze!

Concetta: Mast'Anie' sapite che penso?

Aniello: Nun 'o saccio, ma si vulite ve dico chelle che penso io

Concetta: dicite

Aniello: che fra cinche minuti, stu bancariello 'o votto a chell'ata parte d'o vico!

Concetta : e avite ragione, state faticanne 'a stammatina

Aniello: no no! 'a stammatina nun'aggio 'nchiuvato 'na semmenzella


Concetta (non capisce l'allusione) è tosta assaje sta sola?

Aniello: è tosta , è tosta!

Concetta: e ripusateve 'nu poco, jamme, screvimme 'a lettera a Gennarino

Aniello (leggermente irritato , posa gli attrezzi ) E che v'aggia dicere? Scrivimme!

Concetta: (si alza e va a prendere busta e foglietto)

Carmeniello: Mast'Anie' , nu poco 'e pacienza quella è gelosa d' 'a furastera

Aniello: 'o vero? 'o sapite che nun ne n'ero accorto?

Carmeniello: se se , pazziiate vuie...

Concetta: ecque: cca sta a busta cca sta 'o fuglietto , cca sta 'o calamaro cu 'o gnostio

Aniello: no no la scriviamo cu 'o lappes (la matita), 'o gnostio lo usiamo pe l'indirizzo.
(sposta un po' di roba dal banco) Chi accummencia , vuie donna Cunce'?

Concetta: si si! La matra è la matra!

Aniello: come al solito nun ghiate e pressa, che io devo trasformare i vostri pensieri in modo che Gennarino capisce

Carmeniello: secondo me chille capisce cchiu si vuoi nun trasfurmate, 'o taliano 'o capisce poco

Aniello: come volete , fuoco Donna Cunce' procedete


Concetta:( si alza dalla sedia come se dovesse declamare) Caro figlio , sono tua matra Cuncetta Russo che ti scrive (si risiede)

Carmeniello. azz penzavo che vulive fa nu cumizio

Concetta: Mast'Aniello ci ha liggiuto la tua e ci siamo commovuti assaje

Aniello: Donna Cunce' chianu chiano, io aggia scrivere


Concetta : (ripete lentamente tutto quello che aveva detto a cominciare da sono tua matra ecc)

Carmeniello: sta lettera a fernimme stanotte

Concetta: Gennari', cuoro di tua matra, statte accorto nun te la fare con le femmine

Carmeniello: fattelle cu ' mascule


Concetta: (irritata) vuo' vede' comme aiza a seggia?

Aniello: (per mettere fine alla lite) non te la fare con le femmine, jamme annanze

Concetta: femmene malamente che quanno e dopo... ci devi dare pure il resto . Cca se dice che lloco se fanno spusalizie ogni due minuti secondi e poi si spartono . Statte attiento a mamma'! Ti srivo pure per farti sapere l’ottimo stato della tua salute e così spero sentire di me.

Aniello: mamma 'e Pumpei, donna Cunce' , jate con calma c he cca 'o fatto se sta facenne difficile

Cuncetta: e vuie facitele facile facile, ja, a vuie nun manca! Prima di salutarti col cuoro in mano, ti voglio dicere che patete Carmeniello si arratta cun na furastera che sta di fronto, ma fa occhie chine e mane vacante comme ti puo' pure dicere Mast'Aniello qui prisente che è ecciomo!(ecce Homo)

Carmeniello: mast'Anie' , nun o scrivite chesto

Concetta: no no l'adda scrivere , o guaglione lo teve sapere, ca si nu viecchio rattuso

Aniello: Carmenie?

Carmeniello: e scrivite, che v'aggia dicere? Avesseme purtà ' o fatto in Cassazione?


Aniello:(ripetendo le parole) occhie chine e mane vacante

Concetta: comme ti puo' pure dicere Mast'Aniello qui prisente che è ecciomo

Aniello: se permettete donna Cunce', io mi vorrei tenere fuori dalla quistione, pure pecchè io nin me so mai addunato 'e niente!

Concetta: e va bbuo', vuie mo' che putite dicere, si pure vuie tenite mente sott'uocchie alla signora 'e quatti-quatte

Carmeniello: fa che fusse gelosa pure 'e mast'Aniello?

Cuncetta:p'ammore 'e Dio, Mast'aniello è figliulo e po' fa chelle che vo', ma tu no!

Carmeniello:Alessio, Alè, e nu lucignolo ca mai fernisce!

Concetta: Caro figlio, ogni vota che scrivi ci fa piacere, pero' te dico a te, ammesurata 'a palla e nun fare niente senza riflettere primma e pure doppo

Aniello: chiano , donna Cunce', che io aggia scrivere

Concetta .mentre te dico che pozzo annuzzà 'ncànna, si nun ti ho detto 'a verità ......

Carmeniello: ma che staje facenne nu testamiento?

Concetta: ti lascio , tua matra che ti vuole affettivamente bene.


Carmeniello: lassa fa 'a Dio, 'è fernuto 'o cumizio! Mast'Anie' pozzo io ora?

Aniello: si si, aspettate nu mumento
(prende un fazzoletto e si sciuga la fronte)

Carmeniello: avite fatta 'na sudata?

Aniello: Carmenie' nun è facile scrivere, aggia primma capi' 'o cuncetto

Carmeniello: a Cuncetta...

Aniello: e poi scrivere, mo' jate vuie Carmenie'

Continua
 
Web  Top
view post Posted on 15/3/2023, 11:16
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


Donna Concetta si alza e cede il posto a suo marito

Aniello: faciteve sotto, Carmenie', dicite!

Carmeniello: Caro Gennaro, io sono il patro....

Concetta: tu il figliuolo..

Aniello:e io 'o Spirito Santo

Carmeniello: ecco qua , nun voglio scrivere cchiu'

Aniello: Carmenie' jamme....dicite

Carmeniello: e chella sfotte, se ne tevo andare chesta


Concetta: e jamme fa 'o bravo (canzonandolo) è bello è bello

Carmeniello: Caro Gennaro , io sono il patro (si gira verso la moglie, poi rassicurato, continua) noi siamo uomini ed è inutile che nci facimme tanti cicerennammuollo (smancerie, poi vede che Aniello si ferma) screvite Mast'aAnie'

Aniello: e nu mumento, stongo in seria difficoltà con la traduzione e cicerennammuollo

Concetta: nun traducite, quello Gennarino capisce, facimme 'na cosa 'e juorno!

Aniello : e io scrivo proprio cicerennammuollo, mo'' si capisce , capisce , si no....


Carmeniello: ecco qua, aggio perzo 'o filo, quella (la moglie) trase sempe in mezzo

Aniello: siamo uomini...

Carmeniello: (riprende la dettatura) ah ecque, noi siamo uomini e sappiamo certamento che tra patro e figliuolo, l'affetto c'è e mi sembra inutile che nge lo ripetimme ogne ddoje e ttre

Aniello (ripete) Ogne ddoje e ttre..

Carmeniello: quello che io voglio dire a te, che ti tevi stare accorto e prendere sempre la buona strada e non quella malamenta. Io ho saputo da Mast'Aniello , il qualo leggio il giornale , che alla Merica, spicialmente a Bruccolino dove staie tu, si accidono a meglio e meglio

Aniello: Carmenie', aggiatece pacienza , quanno ve l'aggio dite sti ccose?

Carmeniello: chille che ne sape , io glie lo dico accussi' quello si sta accorto e ammesùrate sempe 'a palla di tutto quello che vedi o siente tu fa cuofano saglie e cuofane scenne (lascia che le cose vadano per il loro verso) . e fatte sempro 'e fatte tuoi, pecchè chi se fa 'e fatte suoi campa cient'anne!

Aniello( asciungandosi la fronte) chianu chiano, che io aggia scrivere

Concetta: e avite ragione, chille st'appiccianno sta pippa (sta facendo un discorso interminabile.)

Carmeniello: e vide si appila 'a vocca ( se sta zitta)tua matra deve sempe parla' a schiovere ( a vanvera) mo' bell'e bbuono.'e pigliato 'a 'nziria ( capriccio) della gelusia. Nun è 'o vero che io faccio ll'uocchio 'e pesce scaurato (lesso) figurammece , chella tene 26/27 anne ed io ne tengo quase sissanta, anche se chella è nu poco capa allerta, e le piace 'o capitone senza rècchie (il pene)

Aniello: vuie dicite che chille capisce 'o capitone senza recchie?

Carmeniello: tene quase trent'anne , nun è cchiu' 'na carta janca (un innocente)'o capisce, 'o capisce


Concetta: talo patro , talo figlio

Carmeniello: non voglio sprolungarmi di piu', pecchè vedo che mast'Aniello sta facenne 'na surata a scrivere, io m’auguro presto vederti e ti dico e mi firmo tuo patro Carmine.

Aniello : ci metto pure i miei saluti posso?

Carmeniello: e certo

Concetta: avite fernuto? Carmenie', devi andare 'a posta a pava' e bullette, si no cca nce tagliano 'a currente. mo' te le vado a prendere
(si allontana)

Carmeniello (avvicinandosi ancor di piu ) Mast'Anie', a che punto sta 'a poesia p' a furastera?

Aniello: Niente , ho scritto solo due righi, non mi viene l'ispirazione

Carmeniello: e faciteme senti' jamme


Aniello ( tira un foglio dalla tasca) Quanno t'affacci a sta fenesta 'o cielo se fa azzurro pure si è tempesta, tutto me pare cchiu' bello....e qui mi sono fermato

Carmeniello: posso aiutarvi?

Aniello: dicite

Carmeniello: tutto me pare cchiu' bello ed io esco senza 'o 'mbrello
(poi chiede) che ve pare?

Aniello: continuate ....continuate, vediamo se mi viene , lo spunto

Carmeniello:a chi vulite sputà? ..

Aniello: a nisciuno, dicevo se mi viene l'ispirazione

Carmeniello: dunco, quanno t'affaccie a sta fenesta...etceveza etceveza, e cu 'a fora sti zizze io te guardo e cchiu' ....

Aniello:m'arrizze , scusate Carmenie', ve pare che posso scrivere sti ccose? Io volevo fare 'na poesia alla Libero Bovio e vuie me l'avite trasfurmata alla Ferdinando Russo, no no, non posso scrivere sti cose


Esce Concetta : Ecco qua , chesta è 'a bulletta 'e chiste so 'e sorde, fa na corza e vieni ampressa, nun te mettere a fa 'o cantastoria p' 'a via

Carmeniello si allontana. Ma da lontano si sta avvicinando Ciruzziello (Ciro), un bambino di 5 anni molto simpatico a donna Concetta

Concetta: Mast'Anie', sta venenne Ciruzziello

Aniello: lo vedo, lasciate o sta, nce facite 'e strazzie a stu guaglione

Concetta: mast'Anie', c'aggia fa? Si avesse ave' nu nepote 'o vulesse comma a isse!


Ciro: buongiorno donna Cunce', 'e ditte mamma' tuie ruttelline 'e cuttone , uno janco e uno niro

Concetta (ha compreso bene cosa vuole: due rocchetti di cotone, ma fa finta di non capire) Nun aggio capito, che vvo' mamma'?

Ciro :duie ruttelline e cuttone

Concetta:(finge ancora di non capire )Mast'Anie', vuie avite capito che vvo' Ciruzziello?

Aniello: (taglia corto) vuole due rocchellini di cotone

Ciro: bravo! chesta è sorda, nun sente

Concetta: io nun so sorda, si tu che nun parle bbuono, ecco qua i ruttelline

Ciro :po' passa mamma' e ve pava.

Concetta: e mo' viene cca, tu mo' già saie

Ciro: 'o saccio : 'a petticata 'nfaccia

Cuncetta: una pizzicata una gomma masticante, due pizzicate due gomme

Ciro: no ! Voglio 'o furmaggino 'e ciuculato


Concetta: un formaggino una pizzicata e nu vase a me

Ciro acconsente e si procede poi si allontana mentre donna Concetta ride.




Continua

Edited by Pulcinella291 - 28/3/2023, 11:29
 
Web  Top
view post Posted on 5/4/2023, 10:58
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


Si avvicina 'Ntunetta 'o femmenella , l'arriffatore. E qui bisogna soffermarsi a spiegare.
L’arriffatore era l’organizzatore di riffa, cioè della lotteria rionale collegata al gioco del lotto. Girava per il quartiere con un grosso tabellone con i novanta numeri a cui associava il nome del giocatore che lo aveva comprato. Così, una volta venduto l’ultimo biglietto, si procedeva con l’estrazione dei numeri (custoditi all’interno del Panariello) che, molto spesso avveniva in modo teatralizzato per attirare la folla. Non a caso, in questo frangente l’arriffatore si faceva affiancare da un femminiello, un travestito che rendeva più divertente e interessante l’estrazione. Solitamente, si vincevano oggetti casalinghi, qualche capo d’abbigliamento, ma anche cibo. In città.ogni vicolo ha il suo femminiello accettato dalla comunità.
Passati gli anni, come nel nostro caso, Ntunetta vende i numeri del cartellone per l'estrazione del lotto del sabato successivo. Sono premiati i primi tre estratti sulla ruota di Napoli.


Ntunetta: 'a mano attuorno, buongiorno a signuria, jamme a vede' che me so rimasto pochi nummere

Concetta: che s'arriffa sta summana?

Ntunetta: primmo estratto un servizio di piatti da dodici

Coincetta: ma so 'e qualità?

ìNtunetta: e mo' t'o purtavo e ceramica e Capemonte

Concetta appriesso?

Ntunetta: secondo estratto te faccio ' o servizio 'e bicchier e pe terzo nu 'mbrello cu sta maneca e 'mbrella
(sorride) Cunce' pet te tengo nu bellu nummero 'o 29(il pene)

Concetta che ha capito l'allusione)( nci'o daje 'a soreta 'o 29

Ntunetta:Mast'Anie' 'o vulisse tu 'o 29)?

Aniello: no no grazie , tenatille te po' essere utile

Ntunetta: 'o saccio pe te nce vulesse 'o sei
(la vulva), ma se l'hanno già pigliato. Vulisse nu 16 (il sedere) chille m'è rimasto

Aniello: Tenatille!

Ntunetta: e io mo' a chi 'o dongo stu sidece? Si s'affaccia 'a furastera 'o 29 'o dongo a essa, chella so piglia volentieri

Concetta: nu sta bbona, sta malata! Saje che vuo' fa? Dalla a me stu 29 piccione e ove.

Ntunetta:Cunce' guarda chi sta arrivanne, don Ciccillo 'o guappo e vrachetta!


Cuncetta: statte zitte , nun facimme e nummere cca mmiezze

?Ntunetta: macchè! A chi fa paura? Chille è sulo vocca! Tie' tie', guarda comme se la pacchea
(come si dondola, poi rivolge a Don ciccio) Don Cicci', justo justo, tengo 'o sedice libero o vulisseve?

Don Ciccio:(non risponde, guarda la finestra di Ofelia, poi a Mast'Aniello? Mast'Anie' eccovi le scarpe, vi raccomando non me le rovinate

Aniello: state tranquillo, ve la tratto con ogni riguardo, domani saranno pronte

Don Ciccio: Mast'Anie (riferendosi ad Ofelia) novità?

Aniello (fingendo di non capire) tutt'apposto...tutt'apposto!

Don Ciccio:(guardando la finestra) 'a femmena bella s'è vista?

Aniello: in verità non ci ho fatto caso!

Don Ciccio senza salutare si allontana

'ntunetta: vi' che ommo educato ! Si presenta nun saluta ,se ne va e manco saluta, chiste 'a schifezza , 'a sfravacatura e ll'uommene!

Concetta: avrà fatto mala spesa, che t'aggia dicere?

'ntunetta: me crede Cunce', si chiste me facesse nu tanto, 'o desse 'ncuollo e o facesse fa bbuono 'o guappo. va bbuo' ve saluto , me faccio 'o giro , aggia vennere stati nummere
. (saluta e se ne va)
continua
 
Web  Top
view post Posted on 18/4/2023, 11:33
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


E' la volta di Annarella, è una ragazza sui trent'anni qualcosa, in piu' qualcosa in meno, lontana parente di Concetta perchè figlia di una sua cugina . La donna ogni tanto va a trovare la parente, soprattutto per chiederle consigli.

Concetta: weee Annare'

Anna: buongiorno a zi'

Concetta: allora ? Nce spusamme o no?

Anna: macchè.... nce simme lassate

Concetta: pure cu chiste? E pecchè, se po' sape'?

Anna: a zi' l'uommene vonno sulo 'na cosa

Concetta :e chiste è 'o guaio, tu subbete glie la dai, 'a cosa

Anna: a zi', nun me murtificate, stavota ci credevo veramente, me sembrava nu bravo giovane

Concetta:embè?

Anna: chille era 'nzurato e teneva pure nu figlio

Concetta: 'a faccia d' o bravo giuvane


Anna: quasi piangendo 'a verità è che io so sfurtunata

Concetta:no! Nun te piglià collera se t' o dico, tu si solo scema, mo tieni 'na certa età , a proposito quant'anne tieni?

Anna:quasi 32

Concetta ecco qua , all'età toia avisse già tene' 3o 4 figli, invece tu ti vaie sciglienne 'e mennole a int' 'e cunfiette, ' belli guagliune, quelli che vedi 'ncopp' o Grand'Hotel e o Bolero
(settimanali dell'epoca) Accummencia a pensa' diversamente (poi rivolta a Mast'Aniello che è intento a lavorare)Mast'Anie', vuie cuniscite a Annarella?

Aniello: si si , me l'avete presentata già altre volte

Concetta: ah? Aggiatece pacienza io me scordo. (Poi ad Annarella) Ecco qua , tu t'avisse truvà uno accussi', comme a Mast'Aniello

Anna: uh mamma mia , a zi', chille nun me piace

Concetta: e te li a fa piace'

Anna : a zi', chille è curto, e va pure zuoppo

Concetta: curto , zuoppo, ? ?o vuo' capi' che piglia a uno e lassa a n'ato inte 'o quartiere te si fatta na brutta nummenata? E po' è vero, è curto, ma zuppechea poco poco, è invalido di guerra e per questo e piglia pure 'na bona pensione, tene nu mestiere e soprattutto è nu bravo giovane e pure "struito"


Anna :ma pecchè è invalido di guerra

Concetta: era guaglione quanno 'o 43 ci fu 'o bumbardamento d'o palazzo de Poste, e isse rimanette ferito alla coscia da 'na scheggia

Anna ogni tanto si gira verso Aniello , tanto che lo stesso capisce che stanno parlando di lui ed alquanto irritato, continua a martellare con foga sul bancariello

Concetta: piensace nu poco, ca si decidi , po' nce pens'io ad apparare 'o fatto.

Anna: va bbuo', po' nce penso e ve faccio sape', stateve bbona (si alza bacia la parente , e dopo di aver salutato Aniello, si allontana)

Concetta: mast'Anie' 'a guagliona vi avava salutato

Aniello: (quasi indignato) ah si? Non ci ho fatto caso

Concetta: è 'na brava picciotta, nu poco sfurtunata, nun trova ciorta (sorte) nce vulesse , dico a vuie, nu bravo giovane
Aniello continua a martellare senza rispondere Mast'Anie' vuie me sentite?

Aniello: ve sento....ve sento

Concetta:e c'aggio ditte?

Aniello :che 'a guagliona è sfurtunata e nce vo' nu buono giovane

Concetta: esatto, uno comme a vuie per esempio

Aniello: avite fatto l'esempio sbagliato, donna Cunce'

Concetta :e pecchè?


Aniello (posa il martello) Donna Cunce', io vi stimo e vi voglio bene, ma nun ve pigliate penziero pe mme! Io sto bbuono accussi'anche pecchè non sono nelle condizioni economiche pe campa' 'na migliera e quacche figlio

Concetta:ma che dicite? Vuie tenite a pensiuncella e 'o mestiere

Aniello:'a pensiuncella? Con il riordinamento del 1950 è arrivata esattamente a 31mila e settecento lire al mese, la mia è una categoria bassa, pe piglià 'na cosa e cchiu'a coscia l'aveva perdere proprio. Per quanto riguarda 'o mestiere, voi lo vedete, , tra 'a a chiena e 'a vacante, se riesce a fa 'na diecimila lire 'o mese. Pagate 'o pesone d'o vascio, 'a currente, a bombola d'o gas, quaccosa pe magna', pecchè se non lo sapete , io magno pure, alla fine del mese nu me resta niente

Concetta: avite ditte che me stimate e me vulite bene, mi posso permettere ?

Aniello: dicite ...dicite pure

Concetta: io mi permetto?

Aniello: e vi ho appena detto che potete

Concetta, se vi sposate, caro Mast'Aniello, qualche spesuccia la eliminate sicuramente

Aniello: ah? E quale se me lo dite me facite 'na cortesia

Concetta: avete detto che posso parlare

Aniello: e certo!

Concetta: a spesa d' a Suprema al vico Sant´Anna di Palazzo al n. 3
(uno dei tanti bordelli di Napoli esistenti sino al 1958)

Aniello(non risponde e continua a martellare, quasi con rabbia)

Concetta: vuie credete che non vi vedo, ci andate quasi tutte le domeniche. Vi vestite elegante e andate. Quelli per esempio , sono soldi che risparmiate se vi 'nzorate

Intanto ritorna Carmeniello

Continua
 
Web  Top
view post Posted on 30/5/2023, 11:04
Avatar

Pulcinella291 Forum

Group:
AMMINISTRAZIONE
Posts:
42,091

Status:


Concetta: Mast'Anie', ve raccumanno di quello che abbiamo detto , nun dicite niente a mio marito, chille dice che io m'aggio fa 'e fatte mie

Aniello: stata tranquilla

Arriva Carminiello

Concetta: hai pagato 'e bullette?

Carmeniello: NO! Guarda cca me so fatto tutto sudato, nce steva na fila fina a 'o Terminus , m'aggia fa' 'na lavata e faccia (entra nel basso e Concetta con lui)

Al banco di Aniello si avvicina un uomo sulla sessantina

Uomo: buongiorno, vuie site l'assistito?

Aniello: no, io so 'o scarparo

uomo : e 'o veco che site scarparo , ma vuie nun date 'e nummere?

Aniello : non ancora, ma fra non molto esco 'e cerevella

Uomo: a me hanno ditte che vuie site l'assistito e date 'e nummere

Aniello: vi hanno detto 'na cosa sbagliata. L'assistito è 'o cabalista, cioè uno ca parla cu 'e muorte , e po' se fa pava' per dare i numeri , io justo justo parlo cu 'e vivi

Uomo : e vuie nun facite pava'?

Aniello : sulo si v'avite fa accuncia' e scarpe

Uomo ma tu vide , ma tu vide, aggiatece pacienza , m'hanno data n'informazione sbagliata. Statevi bene

Aniello riprende a lavorare
 
Web  Top
7 replies since 20/2/2023, 15:30   212 views
  Share